17 septembrie 2007

Skiathos

A 4-a zi a vacantei mele grecesti a insemnat o croaziera de 3 ore din portul Glyfa catre insula Skiathos. Din punctul de vedere al spectaculozitatii peisajelor, a fost probabil ziua cea mai frumoasa din tot sejurul.

Am plecat de dimineata, pe la 6, din Paralia (care, by the way, inseamna "plaja" in greceste, deci e plin de paralii pe acolo), cu micul dejun la pachet. Era un foarte mic dejun, deoarece cuprindea doar doua sandwich-uri, un ou fiert si un suc mic. In fine, nu traim ca sa mancam, ci mancam ca sa ne plimbam.

Dimineata in port, peisaj de vis:



Odata plecat vaporul care facea legatura intre Glyfa si Skiathos, am inceput sa ne bucuram de racoarea relativa oferita de briza marii. Era in jur de ora 10 si deja erau cam 33-34 de grade.
In timpul calatoriei, un nene grec care anima atmosfera pentru turistii de pe vapor tot indemna lumea sa topaie pe muzici grecesti, de parca cineva care s-a trezit la 6 dimineata are chef la 10 sa topaie. Eu unul n-am avut, dar asta nu inseamna ca nu s-a dat muzica tare, ca sa se auda bine, inclusiv pe malurile aflate la 1-2 km (aprecierea mea) de vapor.


"Everybody OK???", intreba nenea grecu', altfel simpatic. "Yeeaaahhhh", raspundea o parte a publicului, respectiv "Hmmmm" (eu, in gind, tot in engleza). "Bravoo!" aprecia el atmosfera creata. Simpatic, mai ales ca astfel am avut si io ocazia sa aud pentru a 1.234.674-a oara Zorba grecul.

Pe acest fond de justificata si generalizata veselie, am mai prins cateva cadre interesante:



Intre timp pe vas atmosfera se incinsese rau de tot, in sensul ca animatorul grec turna Metaxa, dintr-o sticla de vreo 5 litri, dansatoarelor si dansatorilor care topaiau mai convingator pe scena improvizata. Dupa ce am vazut niste mamaici dansand lasciv si avand chiar tentative de strip-tease pentru a obtine niste coniac, am simtit si eu nevoia sa beau cativa litri de Metaxa. Din pacate stocul de alcool de pe vapor se subtiase simtitor, asa ca n-am mai apucat. "Everybody OK?"... "Bravoo!"

Dupa 3 ore de navigare, am ajuns in insula Skiathos. Aici, diversi cetateni din toata lumea, care cu siguranta nu traiesc din ajutoare sociale, si-au parcat iahturile scumpe, sfidandu-i astfel pe proletarii, din toate tarile, care nu s-au unit cand era cazul.


Skiathos este superba, merita vizitata, macar cu ocazia unei croaziere de 1 zi. Nu am o idee precisa despre cat ar costa un sejur cu cazare in Skiathos, dar am inteles ca e destul de scump, fiind o locatie mai "de fitze". Se pare ca insusi Pierce Brosnan, faimosul agent 0,07, era in zilele acelea pe insula, pregatindu-se (evident) sa mai filmeze ceva. Pana sa aflu ce filma el, am mai filmat eu...


Una din bunatatile din insula mentionata este plaja, cea mai buna plaja pe care am fost eu vreodata: nisip fin, parasolare din stuf, intrare extrem de lina in mare (mergi vreo 100 de metri pana sa-ti ajunga apa la nivelul umerilor; in cazul meu, vreo 150-200 metri), inconjurata de conifere. Coniferele respective (cred ca erau pini) aveau calitatea de a oferi o umbra destul de racoroasa, comparativ cu infernul din bataia soarelui de august. Dealtfel, plaja pe care am vazut-o se cheama Koukounarias (conifere, in greceste).



Pe seara, inapoi cu vaporul spre continent. Lume bronzata, vesela, satula, cosmopolita: greci, romani, sarbi, croati, nemti, polonezi, poloneze, romance, etc.

La debarcare, gazda noastra de pe vas voia sa se asigure ca ne-am simtit bine: "Everybody OK???" "Bravooo!"


Pe la 11 seara am ajuns inapoi in Paralia Katerini, exact la timp sa (nu mai) avem timp sa ne odihnim inainte de excursia la Atena, care incepea la 2 noaptea. Ca sa ajungi la Atena dimineata, e de preferat sa parcurgi cei 450 de km la lumina lunii. Si e bine sa vizitezi Atena dimineata, altfel te cam coci in soarele arzator.

4 comentarii:

Anonim spunea...

A patra de la urma mi-a placut mult!

keep going, I`ll be watching you. :)

roaitars spunea...

Mersi, fac progrese semnificative cu fotografierea, mai ales cand am ce fotografia :)

Anonim spunea...

F PITORESTI DESCRIERI..LOCUIESC DE 3 ANI IN SALONIC SI MARTURISESC CA GRECIA E O TARA FASCINANTA CU ADEVARAT..PT ORICINE.. REUSITE FOTOGRAFII..:)

Anonim spunea...

pf... eu de 4 zile am ajuns acasa din paralia katerini. am fost si in excursia aia la skiathos. a fost super... apa aia limpede a fost cred ca cea mai tare... ai observat... chiar in "portul" de pe insula aia cu pini...Koukounarias, era un iaht (cred) scufundat... se vedea epava in apa. super tare. daca o sa mai am bani... sper sa ajung si la anul viitor pe acolo. ai fost prin cluburi? ti-au placut? alexungur90@yahoo.com daca vrei sa mai vorbim pe tema aceasta... eventual un schimb de poze cu peisaje :)