15 august 2007

Cel mai frumos caine

Mi-a aratat azi o colega cateva poze cu catelul ei si mi-am amintit de cainele meu preferat: ciobanescul carpatin.

Nu am tinut niciodata caine in casa, nefiind prea incantat de ideea de a strange par si alte chestii mai mult sau mai putin aromate de pe mocheta sau parchet.

In schimb parintii mei au avut un ciobanesc carpatin, care cand era mic arata cam asa (nu e poza lui, dar seamana leit).


Dupa cum se vede, era exceptional de scump. Si jucaus nevoie mare. Bine, mie imi si plac cateii mici, iar daca mai sunt si pui de carpatin...

Il chema Ursu.

Cand a crescut mare, Ursu a devenit stapanul zonei, nici un alt caine de pe acolo neindraznind sa-l infrunte. Cu exceptia unor huskey, doi la numar, care o singura data s-au dat viteji de dupa un gard. Ursu si huskey s-au fugarit cateva minute de dupa gard (din fericire pentru huskey, erau intr-o curte in care Ursu nu putea intra). Pana cand ciobanescul si unul din huskey au gasit un spatiu ceva mai mare sub gard, suficient cat sa-si bage botul si sa se latre pe acolo. Ursulica se enervase atat de tare (probabil nu-i venea sa creada ca alti caini latra la el!) incat la un moment dat i-a prins, pe sub gard, botul ascutit al unuia din huskey si i l-a cam facut varza. Cert e ca daca nu intervenea taica-miu sa-i desparta, huskey ar fi ramas fara bot. Oricum, Ursu si-a luat-o atunci si nu tin minte sa mai fi facut vreo boacana serioasa dupa aceea.

Episodul asta a fost singular, totusi. Nu era deloc un caine violent, ci, cum sunt mai toti ciobanestii carpatini, calm, inteligent, usor posesiv si jucaus. Cand vedea chestii mici (bebelusi, catei mici, pui de pisica) era foarte vesel si cu limba scoasa. Nu ataca oamenii sau alti caini, dar daca intra vreun strain in curte fara sa fie stapanii acasa era jale...

cam asa arata Ursu la maturitate

A imbatranit si el, iar acum 3 ani a murit ca prostanacu, incercand sa sara peste un gard (peste care mai sarise inainte) si ramanand agatat acolo.

Daca o sa-mi iau vreodata caine, o sa fie un ciobanesc carpatin.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Am shy eu ciobanesc carpatin mioritic am pos cateva poze pe net cu el
http://www.ciobanesc.ro/

Anonim spunea...

il cunosc si eu pe ursu....mai ai pozele cu mine si cu el?....

Anonim spunea...

m,a cheama otilia stau in prahova si am un ciobanesc carpatin de 10 luni care e floriu si il cheama tot ursu