18 iunie 2007

Neagu Djuvara sau despre adevaratele valori

Tocmai am vazut emisiunea lui Turcescu pe Realitatea cu Neagu Djuvara.
E o senzatie rara in ultima vreme, de spectacol al ideilor, de informatii interesante si noi - cel putin pentru publicul larg, teoria cu Basarab voievod de origine cumana; eu am mai auzit teoria aceasta acum vreo 4 ani, la o conferinta a d-lui Djuvara.

E un spectacol, in adevaratul sens al cuvantului - infotainment combinat cu edutainment.
Neagu Djuvara ramine unul din putinii intelectuali romani care este in stare sa vorbeasca despre chestiuni aparent de detaliu, culte, obscure, dar sa le faca in acelasi timp extrem de interesante pentru ascultatori.
Cred ca de aici vine si succesul cartilor sale de istorie, inclusiv pentru copii, carti pe care noi cind eram mai mici nu le-am avut...

Am mai remarcat si opiniile d-lui Djuvara despre politica romaneasca actuala:
- Basescu e vinovat ca l-a atacat pe Tariceanu nejustificat si neprovocat, distrugand constructia politica din 2004;
- Tariceanu ar fi trebuit mai degraba sa demisioneze decat sa accepte sprijinul, chiar si tacit, al PSD, pentru a putea reveni in forta mai tarziu;
- Ion Iliescu nu trebuie sa moara in patul lui acasa, ci mai degraba sa fie judecat pe bune pentru ce a facut in decembrie 1989 si la mineriade.

UPDATE: un interviu savuros in Cotidianul de azi, marca Istodor. Tot cu Djuvara.

Niciun comentariu: