16 iulie 2007

Costinesti - agonie si ceva extaz

Tara noastra are numeroase locuri frumoase, curate, pitoresti, cu aer proaspat si atmosfera relaxanta. Costinestiul nu e printre ele. De fapt, majoritatea locurilor alora curate si relaxante ale tarii noastre sunt peste hotare - sunt si ale noastre, din moment ce apartin umanitatii. Mai sunt totusi si intre granite cateva. Passons.

Am fost la mare! Costinesti, statiunea tineretului comunist, s-a preschimbat, frumos de tot, in statiunea tineretului manelist. O adevarat incantare, un regal pentru suflet, inima si sanatatea mintala. Sa tot vii...

Contrar afirmatiilor din precedentul post pe acest subiect, pana la urma am stat la hotel, mai pecis la Azur. Hotelul e OK, relativ ieftin fata de alte hoteluri, aproape de mare si arata la interior ca dupa o campanie intensa de bombardamente aeriene combinata cu o inspirata, dar nereusita, incercare de demolare (ceva in genul asta). Sa nu fiu exagerat de rau, macar era curatel, chiar daca totul era vechi. In fine, oricum n-am stat prea mult in el, deci nu conteaza prea tare.

Coasta la Costinesti, vazuta din (asa zisul hotel) Azur.
Epava, care nu se vede aici, e in copacul din dreapta.


Costinestiul este mult prea aglomerat pentru gustul meu. Abia aveai loc sa te misti pe stradutele alea, iar chestiunea ingrijoratoare e ca se construiesc in continuare, intr-o veselie, vile, case, hoteluri. Miliarde de locuri de cazare vor aparea, spre fericirea turistilor care se vor inghesui din ce in ce mai mult in anii care vin. Avand in vedere ca plaja tot aia va fi si deja se bronzau cetatenii cu cearceafurile inghesuite, de-si luau soarele unii altora, ma intreb ce se va intampla... probabil se vor inventa cearceafurile supra-etajate. Om vedea.

Seara e bine, racoare, desi se pare ca numarul cetatenilor creste foarte mult fata de restul zilei. Or fi de vina diversele atractii care te imbie sa consumi ceva...

Am blurat unele detalii ale fotografiei de mai sus,
ele nefiind esentiale pentru transmiterea ideii principale a pozei:
nu stiu inca sa fotografiez noaptea si din miscare! De toata jena...


De exemplu, fetele de mai sus, care promovau o firma de tigari, te invitau sa mori de cancer, sa-ti ucizi apropiatii cu fumul de tigara, sa-ti handicapezi bebelusul planificat (daca esti femeie) si alte chestii tentante de care nu-mi mai amintesc acum.

Alta atractie: baiatul in bula plutitoare...



... care se chinuia, nu stiu de ce, sa stea in picioare, rostogolindu-se tot timpul. Era mult mai simplu sa stea linistit, relaxat pe spate si sa se bucure de aerul din ce in ce mai rarefiat avut la dispozitie.

Per total, nu mi-a placut la Costinesti: prea aglomerat, prea mizerabil, prea zgomotos. Nu ma mai duc curand.

Am dat o fuga si in Neptun, care-mi place in continuare prin verdeata prezenta peste tot, aleile linistite, umbra racoroasa a copacilor. Plaja e mult mai libera decat la Costinesti, muzica pe plaja e mai faina, iar berea e la fel de scumpa/ieftina pe plaja.


In plus, mi-a mai placut in Neptun o gradinita cu pauni, foarte frumosi si colorati, gradinita localizata langa un restaurant. Sper ca nu exista nici o legatura intre obiectul de activitate al localului si paunii respectivi...


La intoarcerea spre Bucuresti, drumul a fost o adevarata placere pentru eventualii masochisti din coloana: am facut 3 ore pana la autostrada in coloana de masini care se scurgea agonizant de incet spre cele 2 benzi + una de refugiu ale autorutei izbavitoare.


Hai mai repede cu autostrada aia pana la Constanta sau Vama Veche...

3 comentarii:

Anonim spunea...

Doua chestiuni am a discuta cu tine moncher:

1. "deja se bronzau cetatenii cu cearceafurile inghesuite, de-si luau soarele unii altora"
- asta nu prea se pupa cu miorlaiala din postu` cu poza mea, cand oh, iata, ce de-a soare (si ce de-a vinovata)! Deci parca era soare destul. Si inca in plus. Fii consecvent in opinie, chiar si eronata, macar e dovada de caracter :)

2. Te rog ia si invata sa faci poze noaptea sa am si eu la ce ma uita (ca-mi plac pozele). Si fa si poze cu marea. Si cu plaja aia aglomerata, fa-mi pofta, tenteaza-ma.

3. (am zis doua dar se facura trei ca pe drum mi-a venit inspiratia sa intreb si despre:) La bulgari cand te duci sa cetesc si o recenzie despre plaja de acolo (ca merg pe mana ta, deja am taiat Costinesti si Vama de pe lista).

roaitars spunea...

1. Sunt consecvent, cele 2 posturi se refereau la lucruri diferite. Si nu incerca sa-mi gasesti defecte, ca n-am (haha, desigur, sunt perfect!).
Explicatia stiintifica e ca, desi in general soare e destul pentru toata lumea, cantitatea de soare pe metru patrat de plaja e limitata, asa ca daca se aglomereaza trupurile bronzânde scade portia de soare pe cap de cetatean.
2. Promit sa exersez. O poza face mai mult decat o mie de cuvinte, iar o poza de pe plajele de la noi face cat mai multe reviste de specialitate :)))
3. Rau am mai ajuns daca lumea citeste recenzii despre plaje de la mine, care nu pea suport marea, fiind mai degraba un fan al muntelui. Recenzie despre plajele din Bulgaria nu cred ca fac anul asta, dar despre alea din Grecia o sa fie, in septembrie. Si despre un pic de munte de la noi, cred, daca ajung pe acolo in august.

Vama de ce ai taiat-o? Ca acolo e misto, din ce am vazut eu, e adevarat, intr-o perioada nu foarte aglomerata. Oricum, e mult mai bine decat la Costinesti. Pune-o la loc pe lista!

Cazare Mamaia spunea...

Anul acesta cred ca o sa ajung si eu la mare! nu am mai fost de doi ani:(