25 iulie 2007

Cum am petrecut de codul rosu

Azi a fost o zi la fel ca oricare alta din ultima saptamana. Nu mi s-a parut mai cald ca ieri, dar cum nu am termostat nici termometru incorporat, e posibil sa ma insel.

Desi mi-as fi dorit sa schiez azi in Bucuresti, n-a fost sa fie. Zapada s-a lasat asteptata...

Ca un cetatean model, am respectat avertismentele autoritatilor si am evitat sa fug pe strazi de la munca de la 11 la 18, mai ales ca nici nu primisem vreo invoire in acest sens. Pe sistemul "mai bine tanar, frumos si bogat decat batran, urat si sarac" am preferat cele 20 de grade din birou mult mai generoaselor grade oferite pe strada de municipalitate (a propos, am vazut ca primarul orasului Cannes se afla in vizita pe la noi - soyez le bien venu, monsieur Vie d'âne, oh! Cat stati? Tocmai acum v-ati gasit sa veniti, pe caldura asta? Cine v-a invitat si-a cam batut joc, parerea mea... ).

Suferinta a inceput odata cu intoarcerea acasa, eveniment care in celelalte zile era un motiv de bucurie. Work over!
In metrou era inca binisor, totusi unii oameni ar putea sa inteleaga ca existenta caniculei nu presupune neaparat absenta sapunului - nu e o scuza, pe motiv ca oricum se transpira!

Pe strada cosmar: parca mergeam printr-un cuptor. Cei cativa pensionari pe care i-am vazut abia se miscau, saracii - mai stateau nitel la o umbra anemica si prea putin racoroasa a vreunui copac, isi faceau curaj si plecau mai departe, uitandu-se necajiti in sus... si asta la 18:30...

Acasa nu am aer conditionat, iar ventilatorul mai mult plimba aerul cald... oricum, mai bine cu el decat fara! Ma gandesc serios sa ma mut temporar in frigider, langa sticlele de bere si cutia cu peste marinat in otet. E mai mic spatiul, dar macar e de-al nostru :)


PS fara legatura directa cu restul postului: acum cateva zile, trecand printr-un oras de la Dunare, am vazut la intrare inscriptia "Braila - oras martir". Cred ca, pentru a evita repetitiile pentru cele cateva orase martir de la noi, n-ar fi o idee rea sa scriem direct la toate punctele de trecere a frontierei de stat: Romania - stat martir!

Niciun comentariu: