27 iulie 2007

Omul din spatele ghiseului

Am avut adesea momente de enervare in fata cate unui ghiseu, cu diverse ocazii fericite cand aveam nevoie de vreun act, certificat, buletin. Sau cand trebuia sa platesc vreo factura sau vreo greseala din trecut - ca de exemplu o amenda, singura dealtfel, pentru ca am trecut odata strada pe la Casa Presei pe loc nemarcat si prin spatele unui politist (am fost si inspirat!), neutilizand pasajul care exista acolo.

De obicei, bucuria de a te duce sa dai bani la ghiseu este incununata de placerea de a sta la cate o coada apreciabila. Daca mai e si cald inauntru si lipseste ventilatia, cu atat mai bine.

Am trecut azi sa-mi platesc factura la Electrica. Inauntru, destul de bine: nefiind foarte cald nici afara, mai era si un aparat de aer conditionat (cam mic pentru spatiul ala, dar era OK si in plus am nimerit fix in dreptul lui) - o placere! Cozile nu erau foarte mari, atmosfera parea relaxata.

La un moment dat un nene foarte nervos incepe sa se certe cu doamna care stationa in spatele ghiseului de informatii. Nu am fost atent la discutia lor la inceput. Nenea se muta la unul din ghiseele unde se plateau facturile, se baga in fata si protesteaza iar, nu am inteles de ce. Se calmeaza. Dupa alte cateva minute, in care l-am pierdut din vedere, gandindu-ma la altceva, se aude iar ceva harmalaie de la ghiseul de informatii. Acelasi domn, de data asta cu o voce ceva mai calma, o ruga insistent pe functionara de acolo sa ii dea o informatie.

- Doamna, dar nu gasiti acolo in calculatorul ala, ce trebuie sa platesc?

- Este dom'le, dar momentan nu am hartie in imprimanta, ce vrei? Ai un pic de rabdare! (aha, deci de aia se agita nenea... si hartia intarzia sa apara, de parca atunci ar fi trimis pe cineva sa taie un copac sa faca niste hartie... si mai dura, na!)

- Da' nu pot sta aici toata ziua. Scrieti-mi de mana, ca sa platesc odata si sa plec...

- Ai dom'le rabdare, cum sa scriu de mana, ce-s eu, Veronica Micle?

Faza la care platitorul grabit a amutit. Ce sa mai zici la asa o replica? Romantism electrizant...

Niciun comentariu: