04 iulie 2007

Cum am petrecut eu 4 iulie

Azi a fost o zi ca oricare alta, desi undeva in subconstient am (sub)constientizat faptul ca nici o zi nu seamana cu alta, si nici iarna nu-i ca vara. Bine, ultima asertiune era valabila inainte de incalzirea globala. Passons.

Dupa obisnuita trezire / mers impleticit spre baie / spalat pe ochi / mers impleticit la geam la o tigara / revenit la baie pentru inca o sapuneala pe ochi, mai cu simt de raspundere / deschis televizor / injurat nenorocul in viata / inchis televizor / revenit la tigara / infulecat / imbracat cu ce picat sub mina / inchis usa si plecat, am luat metroul.

In metrou, o doamna intre 3 (sau 4?) varste cu un copil de grupa mica de mina, nefiind sigura daca sa intre in metrou sau sa se bage in spatiul acela mic dintre metrou si peron. Dupa un pas ezitant, s-a redresat singura si a ales metroul, dand oarece emotii celorlalti calatori. Mi-a cam stat inima in loc.

Iesit de la metrou, m-am dus glont la agentia de turism de unde planuisem sa-mi iau bilete pentru un minunat sejur in Grecia. Ajuns acolo, am observat ca atmosfera de padure tropicala inveselea fetele clientilor: era o caldura si o umezeala ca-n Amazonia (nu am fost acolo, doar imi imaginez, desi s-ar putea ca faimosii si indragitii constrictori sa nu reziste la asa suplicii). Ma rog, am presupus ca se ofera "clientului nostru, stapanul mamei lui" un preview al deliciilor care il asteapta in vacanta.

Dat fiind ca nivelul de trai a crescut exagerat de mult in ultima vreme, era plin de viitori turisti, gata sa arunce cu bani in agentie, numai sa plece si ei undeva pe afara. Incurajat de acest aspect, am asteptat, cu nerabdare, vreo ora sa ajung si eu sa le dau niste bani.

Intr-un final, au catadicsit (cuvantul asta vine din greaca, cred) sa ma bage si pe mine in seama.
Fiind prima data cand merg in Grecia, am analizat atent ofertele si am ales cu intelepciune o varianta care nu ma pironea pe plaja pentru tot sejurul, ci mai avea si o excursie la Atena, una pe Olimp, o maslina, o atentie...

O chestie interesanta a fost asigurarea pentru cazul in care nu mai pot pleca, cica imi pot recupera banii. Dar numai daca, inainte de excursie, imi ia foc casa, imi moare pisica (n-am), vine un cutremur devastator, pica un asteroid in cap - deci o gramada de chestii probabile. Nu si pentru cazul in care ma razgandesc. Hmmm, nu cred ca ma razgandesc, decat daca imi ia foc casa sau iau vreun asteroid in brate.

Prin urmare si-asa deci, vara asta merg la greci.

Din cate am auzit eu e curat si frumos acolo, au mincare buna, plaje albastre si mare fina. Ma gandesc daca sa nu iau cu mine, totusi, pentru ca sa nu-mi fie dor de tara, niste ceapa, branza, barza, viezure, peturi, hartii de aruncat pe jos si sa le zic de la obraz grecilor: THIS IS ROMANIAAA!

4 comentarii:

Anonim spunea...

Vacanta placuta !
E frumos la greci, insa nu am inteles exact daca ramai pe continent sau mergi pe o insula.

roaitars spunea...

Abia prin august plec, mersi de urare. Ramin pe continent.
Trebuie sa ma apuc sa recitesc Legendele Olimpului, nu le-am citit decat de vreo 20 de ori cand eram mic...

Anonim spunea...

Ce te sfatuiesc sa nu ratezi in Atena:
-sa urci pe Lycabetus Hill
-sa vezi schimbarea garzilor in fata Parlamentului( se intampla mai pe seara )
- sa vizitezi National Gardens ( Syntagma Square , chiar langa Parlament )
-Olympic Stadium
Cat despre Legende, le vei regasi acolo sus :)

roaitars spunea...

Iti multumesc pentru ponturi, atat tie, cat si yourselfului :)